Urządzenie zostało zaprojektowane do poziomej wymiany baterii w elektrycznych wózkach podnośnikowych z przeciwwagą o udźwigu od 1,5 do 5,5 ton. Głowica dyszla i elementy sterujące
Głowica dyszla
wyposażona jest w ergonomicznie ukształtowany uchwyt z ustawionymi pod kątem rękojeściami oraz zintegrowaną osłoną dłoni. Duże przyciski motylkowe sterują kierunkiem jazdy wózka, jego prędkością, a także hamulcem elektromagnetycznym. Przyciski do podnoszenia i opuszczania rozmieszczone są wygodnie na głowicy dyszla. Przełącznik zmiany kierunku jazdy usytuowany jest pod optymalnym kątem w stosunku do ciała operatora. Po jego wciśnięciu kierunek jazdy zostaje automatycznie odwrócony, a wózek zatrzymuje się. Funkcja pełzania umożliwia wykonywanie wszystkich funkcji wózka przy pionowym ustawieniu dyszla i ze zmniejszoną prędkością, co ułatwia manewrowanie wózkiem na ograniczonej przestrzeni.
Ramię dyszla
Ramię dyszla ze wspomaganiem sprężynowym zamontowane jest na jednostce napędowej. Niskie mocowanie ramienia redukuje do minimum wysiłek związany z kierowaniem, a jego długa konstrukcja utrzymuje operatora we właściwej odległości podczas obsługi wózka. Ramię dyszla należy ustawić w pozycji roboczej lub wcisnąć przycisk funkcji pełzania, aby zapewnić pełen zakres działania wózka, w tym układu jezdnego oraz wideł.
Oprzyrządowanie na desce rozdzielczej
Na desce rozdzielczej wózka znajduje się wskaźnik poziomu naładowania baterii i licznik godzin. Czerwony przycisk grzybkowy służy do natychmiastowego zatrzymania wózka w razie awarii.
Podwozie
W celu zapewnienia maksymalnej ochrony, przekładnia napędowa oraz główne podzespoły zamknięte zostały w szczelnej obudowie.
Bateria
W serii MS24HBE wykorzystana została bateria o pojemności 24V - 150Ah oraz prostownik zintegrowany z konstrukcją wózka.
Koła
Koła wykonane są z poliuretanu, koła podporowe nie wykraczają poza obrys wózka, co zapobiega ich kontaktowi z ładunkiem.
Silniki elektryczne
Seria MS24HBE wyposażona jest w mocny silnik trakcyjny SEM o mocy 1kW, zapewniający doskonałą szybkość reakcji na komendy sterujące oraz utrzymanie właściwego momentu obrotowego w każdej sytuacji. Niskie wymagania konserwacyjne, przewidujące wykonanie przeglądów kontrolnych co 500 godzin pracy celem zapewnienia długiej eksploatacji wózka. Silnik podnoszenia to szeregowo-bocznikowy silnik prądu stałego o mocy 2kW, zapewniający łatwą obsługę wszelkich ładunków.
Układ trakcyjny - Jednostka sterująca
Silnik jest bezpośrednio połączony ze śrubową przekładnią zębatą, pracującą w kąpieli olejowej. Silnik trakcyjny zamontowany jest pionowo, co zapewnia jego wydajną wentylację i redukcję naprężeń przewodów zasilających, gwarantując krótsze przestoje.
Zespół hydrauliczny
Pompy napędzane są przez silnik szeregowo-bocznikowy do ciężkich zastosowań. Sygnały wejściowe do silnika i zaworu proporcjonalnego odbierane są ze sterownika odpowiedzialnego za czynności podnoszenia i opuszczania.
Elementy sterujące
Seria MS24HBE wyposażona jest w sterownik MOSFET Combi sterujący zarówno silnikiem trakcyjnym SEM, jak i silnikiem podnoszenia prądu stałego. Wysoka wydajność energetyczna silnika oraz dobre osiągi umożliwiają szybką i efektywną wymianę baterii wózka z przeciwwagą. Płynne progresywne sterowanie wózkiem jest dostępne przez cały czas obsługi. Sterownik kontroluje hamowanie automatyczne (zwrotne) i rekuperacyjne poprzez zwolnienie przycisków motylkowych i zapobiega staczaniu się wózka na pochyłościach.
Model | Udźwig (kg) | Wysokość podnoszenia (mm) | AST (szerokość/długość) (mm) | Pojemność akumulatora (V/Ah) | Waga (kg) |
MS24HBE | 2400 | 291 | 2389 / 2262 | 24V / 150Ah | 914 |