Seria MC10-15 Robot

Autonomiczne wózki podnośnikowe z przeciwwagą

Modele z serii MC10-15 Robot zostały zaprojektowany z myślą o lżejszych pracach magazynowych. Urządzenie świetnie sprawdzi się w niewielkich magazynach, na zapleczach supermarketów, na produkcji czy pracach montażowych.

Urządzenia działają zarówno w trybie zdalnym (autonomicznym), jak i manualnym (ręcznym).



  • Wydajność produkcyjna
    • Wygodnie umieszczone przyciski sterowania na głowicy ramienia sterującego umożliwiają lepsze manewrowanie ładunkiem
    • Wspomaganie układu kierowniczego dostępne zarówno dla wersji z obsługą pieszą, jak i stojącą
    • Kompaktowa konstrukcja podwozia usprawnia obsługę ładunków na ograniczonych przestrzeniach
    • Hamowanie automatyczne poprzez zwolnienie elementów sterujących ruchem
    • Funkcja hamowania odzyskowego i funkcja zabezpieczenia przed stoczeniem w standardzie
    • Możliwość ustawienia osiągów wózka stosownie do warunków pracy pojazdu
    • Pulpit sterujący wózka wyposażony w wielofunkcyjny wskaźnik wskazujący informacje o stanie wózka i ewentualnych warunkach wystąpienia alarmów, błędów. Informacje dotyczą poziomu rozładowania baterii, licznik przejechanej drogi

  • Ergonomia
    • Ergonomiczna głowica dyszla zapewnia maksymalną wygodę operatora
    • Duża platforma umożliwia operatorowi określenie najwygodniejszej pozycji kierowania podczas długich przejazdów, zapewniając operatorowi maksymalny komfort pracy
    • System wspomagania układu kierowniczego zapewnia doskonałą kontrolę kierunku ruchu przy każdej prędkości
    • Regulowana przez oprogramowanie redukcja prędkości przy wchodzeniu w zakręty
    • Włącznik, wyłącznik pomocniczych funkcji przechyłu i przesuwu bocznego
    • Pionowy montaż silnika podnoszenia z tłumikami zmniejszającymi hałas i wibracje

  • Koszty eksploatacji
    • Mocny silnik prądu przemiennego zapewnia doskonałe osiągi i zwiększa liczbę ładunków obsługiwanych w ciągu godziny
    • Większa liczba cykli przewozowych na godzinę zmniejsza koszty eksploatacyjne
    • Sterowanie układem jezdnym i hydraulicznym za pośrednictwem wysokiej częstotliwości sterownika Combi w technologii MOSFET
    • System inteligentnego zarządzania optymalizuje zużycie energii
    • Uruchamianie z klawiatury umożliwia lepszą kontrolę użytkowania

  • Niezawodność
    • Bardzo mocna przeciwwaga
    • Szeroki wybór konfiguracji masztów
    • Dostępne opcje specjalne w celu dopasowania wózka do wymogów zastosowania, np, krata ochronna ładunku, widły FEM oraz karetki wideł
    • Zastosowanie technologii magistrali CANbus pozwoliło zmniejszyć ilość okablowania, co zapewnia większą niezawodność wózka
    • Zintegrowany przesuw boczny zapewnia maksymalnie dokładne pozycjonowanie wideł we wszystkich zastosowaniach

  • Serwisowanie
    • Wskaźniki diagnostyczne informują o konieczności przeprowadzenia konserwacji
    • Pokładowy system diagnostyczny informuje o przeglądach okresowych, co przyczynia się do wydłużenia czasu pracy
    • Nowsze podzespoły oznaczają wydłużoneokresy serwisowe
    • Interfejs diagnostyczny operatora informuje operatora w czasie rzeczywistym o stanie wózka
    • Licznik godzin, wskaźnik stanu akumulatora i urządzenie przerywające podnoszenie są zapewnione w standardzie

  • Dostępne opcje
    • Szeroki wybór kół napędowych, długości wideł, klawiatura, kieszeń na dokumenty A4, krata ochronna ładunku, wybór masztu, pochylanie wideł, przesuw boczny




    Technologia geonawigacji zastosowana w autonomicznych wózkach marki Yale® opiera się na prostej zasadzie - wózki uczą się i rozpoznają infrastrukturę magazynu.


    Zalety autonomicznych, samojednych wózków widłowych

    • Większa wydajność - duże niższe koszty
      Wykorzystanie samojezdnych robotów pozwala wykonywać powtarzające się zadania takie jak przeładunek palet w magazyniem załadunek i rozładunek w sposób najbardziej efektywny - oszczędzając czas i pieniądze. Automatyczne rozwiązania oferują także pracę w sposób niezawodny, redukując liczbę uszkodzeń produktów i wypadków.
    • Proste przełączanie w tryb manualny
      Wciśnięcie przycisku lub opuszczenie dyszla powoduje płynne przełączenie maszyny z trybu zdalnego na tryb manualny. Wózek może być okresowo wykorzystywane do zadań sterowanych ręcznie np. pobierania ładunków, ładowania/ rozładowywania, a nastęnie wykonywać czynności w sposób automatyczny.
    • Bezproblemowa integracja
      Technologia geonawigacji nie wymaga specjalnej infrastruktury i może być z łatwością wdrożona i dopasowana do instniejących warunków. Samodzielnie oznacza na mapie elementy i struktury, aby wyznaczyć własne położenie i kierunki nawigacji. Umożliwia to szybkie i bezproblemowe tworzenie całkiem nowych tras, nawet gdy w magazynie zachodzą zmiany, lub gdy wózek samojezdny musi ominąć pewne elementy.
    • Zarządzanie wózkiem w czasie rzeczywistym
      Oprogramowanie do zarządzania autonomicznymi wóżkami potrafi sterować ruchem, przydzielać zamówienia do poszczególnych wózków i łączyć się z systemami takimi jak ERP (system zarządzania zasobami przedsiębiorstwa) czy WMS (system zarządzania magazynem) lub też łączyć się ze sprzętem np. automatycznymi drzwiami, przenośnikami lub maszynami produkcyjnymi.
    • Autonomiczne decyzje w czasie rzeczywistym
      Samojezdne roboty ustalą własne położenie w czasie rzeczywistym, obserwując środowisko i chodząc z nim w interakcję.
       

    Standarowe wyposażenie autonomicznych wózków widłowych


    Laser układu nawigacji robota
    Światło ostrzegające pieszych

    Laser wyznacza trasy i kieruje wózkiem na terenie magazynu.
    Światło stanowi dodatkowe wizualne powiadomienie, że wózek porusza się.

     


    Kurtyna laserowa

    Wykrywa przeszkody znajdujące się nad poziomem podłoża i zatrzymuje wózek, gdy zostaje przerwana.

     

     


    Ekran dotykowy interfejsu użytkownika

    Pozwala w razie konieczności wysłać wózek lub pomóc w zlokalizowaniu wirtualnych ścieżek.


     


    Przycisk awaryjny
    Wizualne i dźwiękowe wskaźniki ostrzegawcze

    Informują pracowników i pieszych o nadjeżdżającym wózku lub wystąpieniu problemu, bądź awarii. Po aktywacji przycisku awaryjnego, wózek zatrzymuje się natychmiastowo.

     


    Pierwszy skaner laserowy (podwozie)

    Laser ma wa pola. Pole ostrzeżenia i pole STOP (zwane także polem bezpieczeństwa). Przeszkoda w polu ostrzeżenia powoduje spowolnienie wózka. Przeszkoda w polu STOP powoduje zatrzymanie wózka. Po usunięciu przeszkody robot restartuje się automatycznie - zawsze w przypadku pola ostrzeżenia i w niektórych przypadkach przerwania pola STOP.

     

    Robotyka będąca w sercu autonomicznych, samojezdnych wózków Yale® to wynik 10 lat prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez firmę Balyo w dziedzinie robotów mobilnych. Umożliwia flocie samojezdnych robotów na auto lokalizację w czasie rzeczywistym i nawigowanie wewnątrz budynku bez konieczności stosowania dodatkowej infrastruktury,  co odróżnia te wózki o innych zautomatyzowanych urządzeń i pojazdów AGV.

    Dla większej prostoty autonomicznym, samojeznym wózkom widłowym Yale® pozostawiono możliwość ręcznego sterowania, dając operatorom swobodę w decydowaniu o tym, kiedy przejąć kontrolę nad urządzeniem, aby wykonać pożądane zadanie.

    Model Udźwig (kg) Wysokość podnoszenia (mm) AST (szerokość/długość) (mm) Pojemność akumulatora (V/Ah) Waga (kg)
    MC10 Robot   (platforma) 1000 2572-5076 3111 / 3227 24V / 300Ah 2180 (2210)
    MC12 Robot  (platforma) 1200 2572-5076 3258 / 3374 24V / 400Ah 2280 (2310)
    MC15 Robot 1500 2572-5076 3406 / 3522 24V / 400Ah 2360

     

    MC10-15 Robot - Specyfikacja techniczna (wersja angielska)