Seria MO Robot 2500 kg

Autonomiczne wózki do komplementacji zamówień z niskiego poziomu

Model MO25 Robot dostępny ze stałym lub podnoszonym podestem, ułatwiający unoszenie z poziomu podłoża do drugiego poziomu, przystosowany do obsługi różnych ładunków.

Urządzenia działają zarówno w trybie zdalnym (autonomicznym), jak i manualnym (ręcznym).



  • Wydajność produkcyjna
    • Mocny silnik prądu przemiennego, o dobrych osiągach przyśpieszenia, hamowania i prędkości jazdy, doskonale nadaje się do zastosowań wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania
    • Łatwe sterowanie elektryczne i automatyczna redukcja prędkości na zakrętach zapewniają doskonałe panowanie nad wózkiem i wysoką wydajność.
    • Za pomocą panelu operatora, przyśpieszenie, prędkość jazdy i hamowania mogą być dostosowane przez technika serwisowego do określonych wymagań
    • Funkcja zabezpieczenia przed stoczeniem na rampach zapewnia wydajną i bezpieczną pracę
    • Maksymalna prędkość jazdy 13 km/h bez obciążenia (opcja) zmniejsza czas przejazdu na większych odległościach pomiędzy obszarami dokowania i kompletacji zamówień
    • Większa pojemność bateria sprawia, że wózek idealnie nadaje się do zastosowania w pracy na dwie zmiany, dzięki zmniejszeniu częstotliwości ładowania bateria. Dostępna jest opcja pionowej lub bocznej wymiany baterii

  • Ergonomia
    • Kierownica ze sterowaniem elektrycznym zmniejsza ruchy ramion wymagane do zmiany kierunku, ułatwiając operatorowi utrzymanie toru jazdy wózka i zapewniając zmniejszenie zmęczenia operatora i podniesienie jego wydajności.
    • Czujnik podestowy, który wykrywa obecność operatora obejmuje całą powierzchnię podestu, co wraz z wysokim i miękkim oparciem pozwala operatorowi przybrać najwygodniejszą pozycję do jazdy
    • Szeroki i długi podest podnosi komfort na stanowisku operatora i ułatwia przechodzenie przez wózek, pozwalając tym samym na optymalizację pobierania towarów z obu stron
    • LLOP - Opcja podnoszonego, obsługiwanego nogą podestu ułatwia pobierania pobieranie towarów z drugiego poziomu i zmniejsza liczbę wychyleń jaką operator musi wykonać w celu przeniesienia towaru z półki na paletę, zmniejszając tym samym jego zmęczenie
    • Przyciski wolnej jazdy w przód i w tył (funkcja pełzania), które umieszczone są na oparciu i umożliwiają operatorowi podczas przemieszczania się pieszo wzdłuż magazynu, przesunięcie wózka do kolejnego miejsca pobrania towaru bez konieczności wsiadania do niego.

  • Koszty eksploatacji
    • Zintegrowane elementy sterownicze systemu, silnik prądu przemiennego i silnikiem pompy prądu stałego zmniejszają zużycie energii
    • Zaawansowane funkcje sterowania, na przykład dostępne ustawienia osiągów umożliwiają konfigurację wózka do danego zastosowania, zmniejszając zużycie energii
    • Hamowanie rekuperacyjne zmniejsza zużycie hamulca roboczego i rozprasza ciepło z silnika, zapewniając tym samym trwałość kluczowych podzespołów
    • Silniki i sterowniki są zabezpieczone przez uszkodzeniami i kurzem, co pozwala zmniejszyć koszty serwisowania i naprawy

  • Niezawodność
    • Wytrzymała konstrukcja ramy i trwałe elementy zapewniają niezawodność i długi okres użytkowania
    • Odboje z wytrzymałego materiału chronią wózek przed uderzeniami i uszkodzeniami, minimalizując koszty naprawy
    • Ochrona układów elektronicznych, łącznie z wbudowanym silnikiem prądu przemiennego, uszczelnionym sterownikiem typu combi (klasa zabezpieczeń IP65), uszczelnionymi złączami elektrycznymi oraz czujnikami i przełącznikami z efektem Halla zapewnia niezawodność, maksymalną wydajność i zmniejszenie kosztów serwisowania
    • Zmniejszenie stopnia skomplikowania okablowania to wynik zastosowania układu komunikacji opartego na magistrali CANbus, który zapewnia także łatwy dostęp do części i najwyższej klasy niezawodność

     

  • Serwisowanie
    • Sterowanie systemem CANbus i diagnostyką oraz ich monitorowanie może odbywać się za pomocą panelu lub pojedynczego złącza, a kody błędów mogą być wyświetlane na panelu, co pozwala na łatwą identyfikację niezbędnych napraw.
    • Jednoczęściowa pokrywa zapewnia łatwy dostęp do głównych podzespołów.
    • Pokrywa silnika mocowana jest za pomocą dwóch śrub, które można łatwo wyjąć, aby uzyskać pełen dostęp do głównych podzespołów.
    • Silnik prądu przemiennego o niskich wymaganiach konserwacyjnych, z wbudowanym zabezpieczeniem termicznym jest chroniony przed uszkodzeniami i kurzem, co skraca czas serwisowania

  • Dostępne opcje
    • Różne rozmiary wideł, składany 2-poziomowy stopień, wyjmowany pojemnik na śmieci w oparciu fotela operatora (opcja dla modeli ze stałym podestem), funkcja pełzania z przyciskami wolnej jazdy do przodu, rózne uchwyty i akcesoria dodatkowe, ułatwiające pracę operatorowi

  • Pozostałe
    • Klawiatura, boczna wymiana baterii, odbojnik/zderzak na poziomie podłogi (gumowy), osłona przednia (kangur), uniwersalny wspornik w komorze silnika, różne rodzaje kół napędowych, różne wysokości podnoszenia podestu, różne schowki, podstawka na przedmioty na oparciu fotela operatora, podnoszenie kierownicy z podestem, standardowe i rozszerzone warunki gwarancji




    Technologia geonawigacji zastosowana w autonomicznych wózkach marki Yale® opiera się na prostej zasadzie - wózki uczą się i rozpoznają infrastrukturę magazynu.



    Zalety autonomicznych, samojednych wózków widłowych

    • Większa wydajność - duże niższe koszty
      Wykorzystanie samojezdnych robotów pozwala wykonywać powtarzające się zadania takie jak przeładunek palet w magazyniem załadunek i rozładunek w sposób najbardziej efektywny - oszczędzając czas i pieniądze. Automatyczne rozwiązania oferują także pracę w sposób niezawodny, redukując liczbę uszkodzeń produktów i wypadków.
    • Proste przełączanie w tryb manualny
      Wciśnięcie przycisku lub opuszczenie dyszla powoduje płynne przełączenie maszyny z trybu zdalnego na tryb manualny. Wózek może być okresowo wykorzystywane do zadań sterowanych ręcznie np. pobierania ładunków, ładowania/ rozładowywania, a nastęnie wykonywać czynności w sposób automatyczny.
    • Bezproblemowa integracja
      Technologia geonawigacji nie wymaga specjalnej infrastruktury i może być z łatwością wdrożona i dopasowana do instniejących warunków. Samodzielnie oznacza na mapie elementy i struktury, aby wyznaczyć własne położenie i kierunki nawigacji. Umożliwia to szybkie i bezproblemowe tworzenie całkiem nowych tras, nawet gdy w magazynie zachodzą zmiany, lub gdy wózek samojezdny musi ominąć pewne elementy.
    • Zarządzanie wózkiem w czasie rzeczywistym
      Oprogramowanie do zarządzania autonomicznymi wóżkami potrafi sterować ruchem, przydzielać zamówienia do poszczególnych wózków i łączyć się z systemami takimi jak ERP (system zarządzania zasobami przedsiębiorstwa) czy WMS (system zarządzania magazynem) lub też łączyć się ze sprzętem np. automatycznymi drzwiami, przenośnikami lub maszynami produkcyjnymi.
    • Autonomiczne decyzje w czasie rzeczywistym
      Samojezdne roboty ustalą własne położenie w czasie rzeczywistym, obserwując środowisko i chodząc z nim w interakcję.
       

    Standarowe wyposażenie autonomicznych wózków widłowych


    Laser układu nawigacji robota
    Światło ostrzegające pieszych

    Laser wyznacza trasy i kieruje wózkiem na terenie magazynu.
    Światło stanowi dodatkowe wizualne powiadomienie, że wózek porusza się.

     


    Kurtyna laserowa

    Wykrywa przeszkody znajdujące się nad poziomem podłoża i zatrzymuje wózek, gdy zostaje przerwana.

     

     


    Ekran dotykowy interfejsu użytkownika

    Pozwala w razie konieczności wysłać wózek lub pomóc w zlokalizowaniu wirtualnych ścieżek.


     


    Przycisk awaryjny
    Wizualne i dźwiękowe wskaźniki ostrzegawcze

    Informują pracowników i pieszych o nadjeżdżającym wózku lub wystąpieniu problemu, bądź awarii. Po aktywacji przycisku awaryjnego, wózek zatrzymuje się natychmiastowo.

     


    Pierwszy skaner laserowy (podwozie)

    Laser ma wa pola. Pole ostrzeżenia i pole STOP (zwane także polem bezpieczeństwa). Przeszkoda w polu ostrzeżenia powoduje spowolnienie wózka. Przeszkoda w polu STOP powoduje zatrzymanie wózka. Po usunięciu przeszkody robot restartuje się automatycznie - zawsze w przypadku pola ostrzeżenia i w niektórych przypadkach przerwania pola STOP.

     

    Robotyka będąca w sercu autonomicznych, samojezdnych wózków Yale® to wynik 10 lat prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez firmę Balyo w dziedzinie robotów mobilnych. Umożliwia flocie samojezdnych robotów na auto lokalizację w czasie rzeczywistym i nawigowanie wewnątrz budynku bez konieczności stosowania dodatkowej infrastruktury,  co odróżnia te wózki o innych zautomatyzowanych urządzeń i pojazdów AGV.

    Dla większej prostoty autonomicznym, samojeznym wózkom widłowym Yale® pozostawiono możliwość ręcznego sterowania, dając operatorom swobodę w decydowaniu o tym, kiedy przejąć kontrolę nad urządzeniem, aby wykonać pożądane zadanie.

    Model Udźwig (kg) Wysokość podnoszenia (mm) AST (szerokość/długość) (mm) Pojemność akumulatora (V/Ah) Waga (kg)
    MO25 Robot 2500 120 4153 24V / 620Ah 1340

     

     

    MO25 Robot - Specyfikacja techniczna (wersja angielska)