Nowy model Yale VL: praca wg ICE, zerowa emisja

W ramach kontynuacji programu rozwoju elektrycznych wózków widłowych Yale firma wprowadza nową serię modeli 80V z przeciwwagą. Seria VL obejmuje najbardziej ekonomiczne, zaawansowane ergonomicznie i wydajne wózki z przeciwwagą o udźwigu 2200 do 3500 jakie obecnie dostępne są na rynku. Te zwartej budowy wózki oferują osiągi dostępne dotąd jedynie dla modeli w wersji napędzanej silnikami wysokoprężnymi i LPG. Wózki serii VL mogą jednak z powodzeniem być stosowane w pomieszczeniach zamkniętych, co często jest niemożliwe w przypadku modeli z silnikami spalinowymi.

Wózki serii VL to pojazdy czterokołowe z przeciwwagą i oponami superelastycznymi, dostępne w wersjach o udźwigu od 2200 do 3500 kg i pięciu kombinacjach udźwigu z rozstawem osi. Dzięki połączeniu niewielkich gabarytów z osiągami uzyskiwanymi dotąd jedynie przez wózki z napędem spalinowym, seria VL może być wykorzystywana zarówno w pomieszczeniach zamkniętych jak i na wolnym powietrzu, szczególnie w zastosowaniach, w których zajmowana przestrzeń odgrywa istotną rolę.

Zaawansowana ergonomia zapewniająca wyjątkową wydajność

Yale zdaje sobie sprawę z tego, że ergonomia nierozerwalnie przekłada się na wydajność i dlatego właśnie wprowadziła na rynek serię wózków widłowych łączących w sobie funkcjonalność i formę, serię która zrobiła duże wrażenie na operatorach i osobach odpowiedzialnych za park maszyn.

Seria VL - jako jedna z najbardziej zaawansowanych ergonomicznie serii wózków widłowych – może poszczycić się wprowadzeniem wielu funkcji stosowanych dotąd w seriach VT/VF i VG. Funkcje te wyznaczają nowe platformaardy w dziedzinie wydajności, ergonomii operatora i kosztów eksploatacji w całym okresie użytkowania pojazdu. Zaliczamy do nich:

  • łatwe wsiadanie i wysiadanie dzięki trzem wejściom;
  • obszerna wolna przestrzeń podłogi z dostępem po prawej stronie; 
  • dużo wolnego miejsca na głowę zarówno dla najniższych (<160cm) jak i najwyższych (>194cm) operatorów; 
  • moduł mini-dźwigni AccuTouch™ ze skośnym, miękkim ramieniem i oparciem dla dłoni, umożliwiający
  • sterowanie dźwigniami za pomocą palców dla zmniejszenia mikro-urazów powstałych w wyniku
  • wykonywania powtarzalnych czynności (RSI)
  • fotel o pełnym zawieszeniu zapewniający najniższy poziom drgań przenoszonych na operatora (WBV)
  • wyświetlacz umieszczony nad głową operatora zapewniający większą widoczność i łatwość obsługi;

Seria VL oferuje zmniejszenie drgań przenoszonych na ciało do poziomu najniższego w tej klasie wózków, dzięki czemu zmniejsza się zmęczenie operatora, a co za tym idzie ulega optymalizacji wydajność w okresie całej zmiany roboczej.

Sprawność oznacza wydajność

Gdzie to było możliwe firma Yale uwzględniła zmiany projektowe mające na celu poprawę wydajności. Oprócz zwiększenia wydajności poprzez poprawę komfortu pracy operatora seria VL została wyposażona w unikalną technologię „e-balance. Umożliwia ona wybór przez klienta najbardziej odpowiedniego dla własnych zastosowań ustawienia, HiP – o wysokiej wydajności lub eLo – oszczędzającego energię.

Praca w trybie HiP gwarantuje maksymalną trakcję i najwyższe parametry pracy układu hydraulicznego dla zapewnienia najwyższej wydajności. Tryb eLo pozwala z kolei na pracę zrównoważoną pomiędzy osiągami wózka a energooszczędnością. Przy najniższym zużyciu energii w swojej klasie seria VL gwarantuje najwyższe w swojej kategorii osiągi i wydajność.

Zgodnie z badaniem wg normy VDI 2198 wózek widłowy ERP 25VL Value zużył o 20% mniej energii (kWh/h) w porównaniu ze średnią uzyskaną przez wiodących konkurentów.

Dodatkowo operator ma możliwość dalszego dostosowania ustawień pracy do swoich potrzeb, poprzez wybór jednego z czterech trybów działania, przy czym tryb 4 zapewnia maksymalną prędkość i przyspieszenie, zaś tryb 1 stosowany jest w sytuacjach, gdzie wymagana jest duża precyzja w transporcie towarów i wysoka manewrowalność (60% maksymalnej prędkości i przyspieszenia). 

Automatyczny hamulec postojowy YaleStop

Standardowym wyposażeniem wszystkich nowych elektrycznych wózków z przeciwwagą marki Yale jest Automatyczny Hamulec Postojowy "YaleStop". Podobny w działaniu do hamulców instalowanych w samochodach z najwyższej półki YaleStop uruchamiany jest automatycznie, gdy wózek widłowy nie porusza się lub gdy operator nie siedzi w fotelu. Gwarantuje on wyższą sterowność na rampach i innych pochyłościach a także bardzo znacząco zwiększa wydajność w sytuacji, gdy operator często wsiada do wózka i wysiada z niego. Eliminuje on również konieczność stosowania alarmów i sygnałów dźwiękowych ostrzegających operatora o nie zaciągnięciu hamulca ręcznego.

Wygoda operatora 

Przestrzeń wewnątrz wózka została zaprojektowana w sposób przewidujący miejsce na schowek, długopis, telefon komórkowy i napoje, maksymalizując tym samym wygodę pracy operatora. Przewidziano także gniazdko 12V instalowane jako opcja do ładowania wyposażenia produkcyjnego i przedmiotów osobistych, w tym telefonów komórkowych czy odtwarzaczy mp3/mp4.

Starszy Kierownik Rozwoju Produktu ds. Wózków Widłowych, Daniel Heap mówi: "Rynek wyposażenia do transportu materiałów zachowuje się podobnie do innych rynków - tak samo odczuwa skutki globalnego kryzysu finansowego. Wprowadzając nowe serie VT, VF, VG i obecnie VL Yale już dzisiaj umożliwia klientom reagowanie w nowy sposób na obecne wyzwania, oferując produkty, które są najmniej energochłonne, najbardziej wydajne i zapewniają najniższe koszty eksploatacji w całym okresie użytkowania w porównaniu z wyrobami wszystkich innych producentów".

"Podczas opracowywania serii elektrycznych wózków widłowych uwzględniono nie tylko wymagania dyrektora finansowego i kierownika ds. operacji wymagających minimalizacji kosztów. Dzięki naszym rozległym badaniom potrzeb operatorów udało nam się stworzyć wózek zapewniający najwyższy w branży komfort oraz unikalne funkcje gwarantujące pełną wygodę operatora i jego wydajność przez cały czas pracy".

"Niezależna sieć handlowa Yale posiada obecnie gamę najbardziej wszechstronnych wózków widłowych i sprzętu do transportu materiałów, co daje możliwość zaoferowania klientom najlepszych rozwiązań w zakresie transportu materiałów dla określonych zastosowań. To z kolei pozwoli im przygotować się do tego, by w pełni wykorzystać nadchodzące nieuchronnie ożywienie gospodarcze".

Wydajność u źródła

Wózki serii VL produkowane są w firmie macierzystej Yale, w zakładzie Craigavon w Irlandii Północnej. Dla potrzeb zaspokojenia popytu na te nowej generacji wózki widłowe z przeciwwagą wybudowana została nowa linia produkcyjna.

Oprócz nowej serii VL w Craigavon produkowane są także wózki serii Yale VT i VF. Kluczową rolę w procesie produkcyjnym odgrywa wydajność, a to ze względu na fakt, że mniej niż 10% wytwarzanych na linii produkcyjnej wózków posiada taką samą konfigurację techniczną.

Ze względu na wysokie wymagania klientów firmy Yale w zakresie dostosowania montażu wózka do indywidualnych potrzeb Yale wyspecjalizowała się - i tym może sie poszczycić - w możliwości dostarczenia wózka widłowego spełniającego dokładnie wymagania klienta, wózka w którym wszystko znajduje się na właściwym miejscu.

Bliższe szczegóły na temat elektrycznych wózków widłowych z przeciwwagą serii VL, jak również adresy najbliższych punktów handlowych oferujących wózki widłowe Yale znajdziecie Państwo pod adresem www.yale-forklifts.eu.


Dodano 01-03-2010