Wiodąca publikacja francuska dotycząca przeładunku materiałów, Manutech,  poddała ostatnio czterokołowe elektryczne wózki widłowe z przeciwwagą Yale VF serii bezkompromisowych testów raportując imponujące wyniki, w tym wyjątkową zwrotność, niezwykłą wygodę dla operatora i wysoki poziom ergonomii.

Nowe elektryczne wózki widłowe Yale VF „podkreślają niekwestionowane osiągnięcia jakich dokonała Firma NACCO Materials Handling Group w nowej generacji wózków elektrycznych”, jak oznajmili Pan Patrick Harribey oraz Pan Jean-Louis Rabeux w styczniowo-lutowym wydaniu francuskiej publikacji z 2010 roku po zbadaniu modelu o ładowności 1,800kg.

Uruchomienie produkcji kolejnej generacji 1.5 – 2.0 tonowych 3-kołowych (VT) i 4-kołowych (VF) elektrycznych wózków widłowych w 2008 roku zapoczątkowało nowy rozdział w długiej tradycji produkcji wózków elektrycznych czołowych Yale na rynkach światowych. Ogłaszając raport z testów Manutech, Steve Ridgway, Menadżer Marki Yale powiedział: „Yale rozumie, że ergonomia i wydajność są nierozerwalnie powiązane, a seria VF oznacza nowy, bezprecedensowy krok w stronę ergonomicznego projektu i wydajności pracy czterokołowych elektrycznych wózków z przeciwwagą. Najważniejsze cechy, zostały mocno podkreślone przez niezależny, profesjonalny zespół testowy Manutech”.

Według profesjonalnego zespołu testowego, kluczem do sukcesu produktu Yale VF jest jego moduł operatora. Seria Yale VF oferuje najlepszy dostęp i regulację pozycji siedzącej operatora w swojej klasie, są one dostosowane do 95% operatorów na całym świecie mieszczących się w przedziale wzrostowym 160 – 194 cm. Pan Harribey skomentował, że „ergonomiczne nachylenie podłokietników wbudowanych w siedzenie łączy w sobie komfort i wygodę” a „wysokość prześwitu pomiędzy siedzeniem a górną osłoną sprawia, że wózka używa się wygodnie,nawet kiedy ma się założony kask”.

Testowany model VF o ładowności 1,800kg był wyposażony w moduł mini dzwigni AccuTouch, który posiada miękką podpórkę pod łokieć i dłoń i sa one sterowane za pomocą palca, co w znacznym stopniu przyczynia się do redukcji zmeczenia. Zespół Manutech stwierdził, że „dzwignie są wystarczająco duże, aby móc je obsługiwać w rękawicach. Są one  niezwykle dokładne i można sterować nimi jednocześnie jedną ręką”.

Szczególnie chwalono także nowe zawieszenie siedzenia Yale, a zwłaszcza jego zdolność do amortyzowania wibracji i wstrząsów spowodowanych jazdą po nierównej nawierzchni, redukując tym samym zmęczenie operatora i zwiększając czas, w jakim operator pracuje przy optymalnej wydajności. Pokrętło regulacji wagi pozwala na łatwe dopasowanie parametrow siedzenia do wymagan operatora.

Podczas programu testu dokładnie sprawdzono zwrotność wykonując jazde slalomem. Manutech stwierdził, że model VF cechuje „wybitny” promień skretu a dobra manewrowość jest zachowana przez cały czas. Podłokietnik oraz pozycja przy cofaniu wozka zostały w szczególności pochwalone za zastosowanie dobrego podparcia podczas wykonywania manewrów, redukcję zmęczenia i  problemów z napieciem mięśni.

Zespół testowy opisał również „doskonałą widoczność przez nowy maszt „Clearview”, która pozwala operatorowi na całkowicie bezpieczne podniesienie palet z wysokich półek lub ich odłożenie. Jak stwierdzili: „Kolejną niezwykle dobrą funkcją jest elektromagnetyczny automatyczny hamulec postojowy, który zostaje automatycznie włączony kiedy tylko wózek się zatrzyma”. Zespół testowy właściwie stwierdził, że hamulec włącza się zawsze wtedy, gdy wózek się nie porusza, co sprawia, że wykonywanie prac przy wózku jest łatwiejsze. Pan Harribey potwierdził, że “automatyczny hamulec postojowy gwarantuje,iz operacje podnoszenia sterowane hydraulicznie są całkowicie bezpieczne”.

Jeśli chodzi o działanie wózków, Manutech stwierdził, że model VF pozwola  przełożonemu wybrać jeden z dwóch trybów pracy w zależności od wymaganego zastosowania. Ustawienie „eLo” (Oszczędność Energii) pozwala na najniższe możliwe zużycie energii w każdej klasie (2.02Ah na cykl testowy VDI 2198), podczas gdy ustawienie „HiP” (Wysoka Wydajność) może zostać wybrane dla cyklu wydajnej pracy dla ciezkich warunkow lub gdy wysoka wydajność ma kluczowe znaczenie. Ustawienia „eLo” i „HiP” posiadają cztery dodatkowe tryby wydajności operatora zapewniające maksymalną elastyczność działania operacyjnego.

W odpowiedzi na werdykt Manutech, Steve Ridgway stwierdził „Jesteśmy zachwyceni wynikami testu Manutech. Pan Rebux wraz ze swoim zespołem przekazali nam doskonałą, niezależną i popartą doświadczeniem rekomendację dla nowej serii VF, co potwierdza, że Yale jest nadal liderem na rynku w zakresie produktów, które cechuje najlepsza ogólna wydajność energetyczna, produktywność i najniższe koszty eksploatacji dla zastosowań, w przypadku których wymagane są elektryczne wózki widłowe”.



Dodano 19-11-2010